close

Taxman稅吏

作詞、作曲:George Harrison

Let me tell you how it will be
讓我告訴你稅怎麼抽

There's one for you nineteen for me
你拿一,我拿十九

'cause I'm the Taxman Yeah I'm the Taxman
因為我是稅吏,Yeah,我是稅吏

Should five percent appear too small
如果覺得五趴好像太低

Be thankful I don't take it all
要感謝我沒有全部拿走

'cause I'm the Taxman Yeah I'm the Taxman
因為我是稅吏,Yeah,我是稅吏

If you drive a car I'll tax the street,
你開車,我課徵道路稅

if you try to sit I'll tax your seat,
你坐著,我課徵坐位稅

if you get too cold I'll tax the heat,
天氣冷,我課徵暖氣稅

if you take a walk, I'll tax your feet, Taxman
你走路,腳也要課稅,稅吏

Don't ask me what I want it for (Taxman Mister Wilson)
不要問我為何要課稅(課稅首相威爾森)

If you don't want to pay some more (Taxman Mister Heath)
如果你不想繳更多稅(課稅首相希斯)

'cause I'm the Taxman
因為我是稅吏

Yeah I'm the Taxman Yeah,
我是稅吏

Now my advice for those who die
我要奉勸死者

Beware the pennies on your eyes
小心眼中的每分錢

'cause I'm the Taxman
因為我是稅吏

Yeah I'm the Taxman
Yeah,因為我是稅吏

And you're working for no-one but me (Taxman)
你只為我一人工作(稅吏)

Tell Me What You See
告訴我你看到什麼

If you let me take your heart
如果你讓我剖開你的心

I will prove to you
我會證明給你看

We will never be apart
我們永遠分不開

If I'm part of you
如果你泥中有我

Open up your eyes now
張開你的眼睛

Tell me what you see
告訴我你看到什麼

It is no surprise now
沒什麼好意外

what you see is me
你看到的是我

Big and black the clouds may be
浮雲或許會大又黑

Time will pass away
時間會過去

If you put your trust in me
如果你相信我

I'll make bright your day
我會讓你的日子亮麗

Look into these eyes now
看著這對眼睛

Tell me what you see
告訴我你看到什麼

Don't you realize now
難道你還不明白

What you see is me
你看到的是我

Tell me what you see
告訴我你看到什麼

Listen to me one more time
再聽我說一次

How can I get through
我怎樣才能讓你明白

Can't you try to see that I'm
你能不能嘗試理解

Trying to get to you
我想要傳達給你的訊息

Open up your eyes now
張開你的眼睛

Tell me what you see
告訴我你看到什麼

It is no surprise now
沒什麼好意外

What you see is me
你看到的是我

mm mm mm mm mm
嗯嗯嗯嗯嗯

【2012/02/21 聯合晚報】

arrow
arrow
    文章標籤
    taxman
    全站熱搜

    黃杰 Jackie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()